Vilka dagar!

Har hunnit med massvis av mysiga saker. Bland annat har jag varit på middag hos Mortezas vänner vilket var väldigt trevligt. Sedan har hästarna varit i Karlsvik och då red jag för första gången på länge. Hade träningsvärk efteråt så ni förstår ju hur mycket jag tappat. Sedan inleddes en ny jobbvecka och det är väldigt få barn nu. Så jobbet varvas med Wii-spelande, utflykter i solen och glass. Drömjobbet har jag!

Måndag, tisdag och onsdag har jag även körlektion och hjälper till på vuxenridlägret. Utöver detta har jag även hunnit träffa morteza där emellan, så jag är effektiv vilket jag inte känt mig på ett bra tag! Men jag är helt slut efteråt. 

Igår red jag även igen. Tror det är första gången sen mars jag rider två dagar i rad. Jag red Armani på ridbanan och vi hade Båda två träningsvärk. Men det kändes ändå väldigt bra, jag upplevde ingen frustration eller att jag kände mig ledsen. Så det är stora steg framåt! Men jag tar det väldigt väldigt sakta, jag vill inte pusha på för mycket. 

Nu är detta sista jobbveckan innan jag får fyra veckor ledigt. Tanken är att fokusera på körkortsteorin, ut på promenader/springa, läsa böcker och bara ta det lugnt. Jag hoppas att jag kan hålla detta och inte bli fast i serier. Någon gång är okej men inte fem avsnitt efter varandra.

Nu ska jag sova, godnatt!


/Ida-Maria
0 kommentarer