Mysis Armani

Hej! 

Vi for till stallet på eftermiddagen istället efter att ha fortsatt fixat i köket lite. Vi håller på att flytta omkring allt och möblera om i skåparna! Jag försöker övertala dem att vi ska byta golv också ;-) 

Iallafall, tillbaka till stallet. Planen var uteritt med båda, men vädret gör en verkligen såååå omotiverad. Det känns så trist när man kollar ut genom fönstret och regnet öser ned samtidigt som man måste ta på sig en dunjacka för att inte frysa ihjäl då graderna inte ens är många. Suck. Så vi bestämde oss för att ta en städar och fixar dag. Vi for till granngården och köpte en till ryktlåda och nya ridhandskar till mig. Sen började vi tömma våra två andra ryktlådor, tvättade dem och möblerade om i dom också. Vi börjar få ordning i allt runt omkring oss känns det som haha! 

Sen städade vi bland skydden också. Varför vi storstädar stallsakerna kommer vi sätta oss ned och skriva om någon dag framöver. Det är blandade känslor kring detta. 

Nu är jag på väg till Adrian med regnet smattrande mot fönstrena i bussen. Får det ens regna såhär mycket??? 

Imorgon skulle det inte regna hela dagen iallafall så då ser planen ut som följande. Båda hästarna ska gå för Emmah, men mina kusinbarn kommer också till stallet så jag tänkte som uppvärmning för hästarna ska jag longera dem inspända medan de får prova rida lite. Jag har tidigare sprungit med men det känns inte allt för kul i lervällingen som blir när det regnar. Vi håller tummarna för bättre väder!! 

/Jennie 




3 kommentarer
Neapocalypse och tinkerhästen Clooney

Åh så sööt! :) <3

yllefilt.blogg.se

Här regnar det också hela tiden :-(

yllefilt.blogg.se

Här regnar det också hela tiden :-(