Finally

Äntligen har jag kommit igång ordentligt med min religionsrapport. Det har gått så oerhört segt med allt i skolan och den senaste veckan har verkligen varit jobbig. Jag tror inte att det gått en dag utan att jag gråtit och varit arg mot allt och alla i min omgivning. Men nu känns det som att det vänt igen och som att jag äntligen kan börja fokusera på skolan. Men det är tufft att gå i skola en vecka utan att lyckas fokusera på en endaste lektion, man blir efter och det är jobbigt. Som tur är min religion och samhällslärare väldigt förstående och har låtit mig skjuta fram inlämningarna, kunde inte vara mer tacksam! 
 
Igår var en jättebra kväll i stallet. Först fick jag sova middag medan Jennie hoppade Pippin, sedan åkte jag med pappa till stallet och såg när hon hoppade resten. Alla såg så glada ut när de hoppade och det var verkligen roligt att se allihopa. Sedan har jag också ridit, jag red fram Armani och Thor. Det var första gången på jag vet inte hur länge som jag red Armani. Och det var verkligen roligt att rida honom för han kändes så mycket mer genomriden än sist jag red honom. Thor kändes också väldigt jämn och fin! Vi har de finaste ponnyerna, helt klart! 
 
Så det blev en väldigt mysig kväll i stallet, Emmah var även med och Mira hjälpte till och fick vara hästskötare. Hon travade även av Thor efter hoppningen och det såg så fint ut, båda skötte sig perfekt! 
 
Vid tio satte jag mig med familjen och tog tag i svenskaläxan. Jag såg filmen Healing (rekommenderas!) och gjorde sedan vid tolvtiden en analys på den. Skönt att få det bortgjort! 
 
Nu idag har mamma och Jennie åkt till stallet för att ta hand om hästarna. Jag fick vara hemma för att ta tag i plugget, och som jag sa har det gått väldigt bra! Nu ska jag sätta mig och läsa lite Gökboet, äta lunch och sedan göra mig redo för jobbet. Jennie tar första lektionen men jag har de tre resterande.
 
Ännu en hoppbild från igår!
 
/Ida-Maria 
0 kommentarer