Dagen i stort

Idag ska Armani få vila, Thor och Pippin ska få joggas (Thor på töm) och Pippin uppsuttet. Vi köpte en ny tömkörningsgjord igår som jag ska prova på honom. Juste jag glömde berätta om när jag red Thor utan träns för någon dag sedan, mamma hade precis tagit av honom tränset och gått ut från ridbanan så ramlar tre stora höbalar som var staplade uppepå varandra ner och rullar iväg, de stod precis bredvid ribanan och hästarna i hagarna galopperade iväg men Thor tog 3 galoppsprång i panik sen stannade han och kollade på dem, blåste och var rädd för dem resten av passet. Men han gjorde inget, han sneglade mot dem varje gång vi sprang förbi men inget mer än det haha! 
 
Sen efter våra har fått motion ska jag ha Idas första avancerade knattelektion haha, jag tänkte att de skulle få gå över lite bommar. Det är svårt att komma på övningar till så små barn men det fungerar nog. Efter den lektionen ska jag nog åka hem för att plugga. Idag är sista dagen för NO-rapporten och jag är lååångt ifrån klar.
 
/Jennie 
 
 
 
0 kommentarer