Bilder från hoppträningen med Thor

Thor kändes fin idag, väldigt pigg men lyssnade ändå på mig (som han iofs alltid gör haha). Vi fick hjälp både i stallet och uppvärmning av snälla Mira då det vart lite lite tid och jag skulle bygga fram. Vi hoppade en lägre bana först men med fler hinder, sen hoppade vi en bana som låg runt 90cm för att se inför pay&jumpen och det är den höjden jag tror det blir. Han hoppar mycket bättre när man kommer upp i höjderna. 
 
Armani fick kämpa på med dressyren på banan, Emmah hjälpte mig vilket var behövligt. Det går alltid mycket bättre med ögon från marken som kan hjälpa. Vi tränade galoppfattningar och han lyssnade tillslut jättebra, Det är hårdträning inför debuten nu haha! Nej men det är bra att träna på, det är definitivt våran svaga sida. 
 
Pippin fick tyvärr vila idag, hade ingenstans att rida haha. Lektioner på balans, hoppträning på wallöfs och kände inte för att kämpa mig ut i skogen klockan 8 för att sedan fixa allting som var kvar i stallet. Sen skjutsade vi hem Emmah och jag passade på att övningsköra! 
 
/Jennie 
0 kommentarer