Den stora dagen- vi flyttar

Idag händer det, idag flyttar vi! Några saker är redan iordning men idag går vi även över med hästarna efter att jag ridit dem och Ida slutat jobbet. Känns jättespännande men det är jobbigt att lämna SB, jag kommer ihåg första gången vi kom dit möttes vi av en sprudlande glad Hanna Lassi i foppatofflor som hoppade in i våran bil haha! 
 
Men det jag är mest ledsen över är att lämna min lilla grå. Det känns likadant som om jag hade lämnat kvar Thor eller Armani och bara åkt därifrån. Det är jättejobbigt. Helst hade jag velat packa ner alla hans saker och tagit med honom i ett grimmskaft över till Wallöfs. Det hade vart med 100% hjärta och inte lika mycket hjärna haha. Han är en sån personlig häst, det spelade ingen roll vad som händer i hagen, när man kommer dit så kommer han springandes. Eller att han får panik i boxen när han är ensammen men när jag står med honom så är han hur lugn som helst.
 
Han är så speciell och känslig på ett sätt men så obrydd på ett annat. Han kom till SB som en liten tjurig outbildad ponny. Han är fortfarande tjurig men nu har jag lärt mig varför han är det, och det är aldrig för att vara dum. Såfort han inte förstår tjurar han ihop, blir man då sur på honom blir han ännu tjurigare. Eller när man ska transportera honom så måste det vara på ett visst sätt annars är det för läskigt för att gå in. Eller i hoppningen där han hoppar allt för en bara man övertalar honom att det inte är krokodiler under hindret. Eller i skogen där han trivs som bäst bara han får springa och busa. 
 
Det är allt det här som gör att jag blir så orolig. Alla hästar har det superbra hos AK, men eftersom att han är så speciell är det svårt för både honom och barnen att förstå varandra. Men jag tror och hoppas på att han kommer sköta sig, han har ett hjärta av guld och vill aldrig någon illa utan tycker bara att livet är lite roligare än vad många andra gör ibland. 
 
Jag ska ta igång honom nu inför ridlektionerna sen ska han börja gå lektion. Eftersom att det är så nära så kommer jag hälsa på honom ofta, mitt ♥.
 
/Jennie
 
 
1 kommentar
Hanna

Tack för tiden, kommer och hälsar på er i nya stallet någon dag❤️